ژاپن
 
دنيا
درهم و برهم
 
 
سه شنبه 7 تير 1390برچسب:دهکده جهانی, :: 19:3 ::  نويسنده : m

جشنواره هاي توكيو

بيشتر آژانسهاي مسافرتي در جهان در زمان برگزاري سه جشن توريست و جهانگردان بيشتري را به توكيو مي برند.

1:جشن هاچي واجي:جشني است كه هر ساله در اولين جمعه ماه آگوست به مدت سه روز در ونطقه هاچي واجي برپا مي شود و رقص سنتي كه به نام جون ادوري معروف است به طور گروهي انجام مي گيرد.از برنامه هاي اصلي در طي برپايي اين جشن مي باشد.

2:آتش بازي روز سوميدا..يكي از بزرگترين آتش بازي هاي پايتخت ژاپن است و هر ساله در آخرين شنبه ماه ژوئيه بر روي رود سوميدا برگزار مي شود كه در حدود يك ميليون نفر بازديد كننده را جذب مي كند.آتش بازي رود سوميدا در كنار آتش بازي خليج توكيو بزرگترين مراسم آتش بازي جهان محسوب مي شوند.

3:جشن سوپريوساگوئي: يكي از جشنهاي تابستاني توكيو است.محل برگزاري اين جشن نسبتا وسيع است و به طور همزمان مراسم دسته جمعي در آن صورت مي گيرد،اين جشن هر ساله در آخرين شنبه و يكشنبه ماه آگوست به مدت دو روز برپا مي شود

 

 

از توكيو بيشتر بدانيم

 

*توكيو عنوان بزرگترين اقتصاد شهري جهان را داراست.

*بزرگترين ناوگان بالگزد دنيا را براي فائق آمدن بر شرايط غير عادي ترافيك دارد.

*توكيو داراي بالاترين نرخ تراكم جمعيت در ژاپن است .

 

در ارديبهشت ماه در مورد برزيل مطالبي را براي شما دوستان قرار مي دهم اميدوارم دوست داشته باشيد .

 

 
كاخ امپراتوري

 

كاخ امپراتوري كوكيو قصر و قلعه اي است كه در منطقه چيوداي واقع شده و در حدود 15 دقيقه پياده تا ايستگاه توكيو فاصله دارد،در حال حاضر اين قلعه محل اقامت امپراتور ژاپن مي باشد. قسمت شرقي اين قصر در معرض بازديد عموم قرار دارد . گفتني است يك پارك بزرگ به نام پارك شينجو كوگيوئن در توكيو به چشم مي خورد كه داراي 2500 درخت با 75 نوع مختلف گيلاس مي باشد كه يكي از پاركهاي معروف توكيو جهت ديدن ساكورا يا جشن شكوفه هاي گيلاس به شمار مي رود . در قسمت هاي مختلف اين پارك بزرگ ،پاركهايي به شكل پاركهاي انگليسي ،فرانسوي و ژاپني طراحي شده اند. از مراكز بزرگ خريد توكيو هم نبايد به سادگي گذشت كه البته بيشتر مراكز بزرگ خريد در منطقه اوديبا قرار دارند.

 

 

 

 

جشنواره فيلم توكيو بزرگترين رويداد سينمايي ژاپن به شمار مي رود اكثر دانشگاهاي معتبر ژاپن در توكيو جاي دارند. دانشگاه توكيو در رده نخست دانشگاهاي معتبر آسيا و رده بيستم دانشگاهاي معتبر جهان قرار گرفته است.

 

 

 

 

 

افزايش جمعيت در روز

 

توكيو شهري در منطقه آب و هوايي مرطوب و نيمه گرمسيري است كه تابستان هايي گرم و زمستانهايي معتدل دارد. در توكيو دو درياچه مصنوعي به چشم مي خورد،درياچه اوكوتا و درياچه تاما...طي طول روز به تعداد جمعيت توكيو بيش از دو و نيم ميليون نفر افزوده ميشود. اين تورم جمعيت به خاطر رفت و آمد شاغلين ،كارگران و دانشجويان است كه در مناطق مجاور توكيو مسكن دارند و پس از اتمام ساعت كاري از توكيو خارج مي شوند. بيشترين تعداد اتباع خارجي ساكن توكيو به ترتيب متعلق به كشورهاي چين كره جنوبي و شمالي ،فيليپين ،آمريكا،برزيل و پرو هستند.
در توكيو جمعا 239 موزه و نمايشگاه آثار هنري كوچك و بزرگ وجود دارد.موزه ملي توكيو كه بزرگترين موزه كشور است ،داخل پارك اوئنو جاي دارد . توكيو جشنواره هاي هنري ،ورزشي و تفريحي متعددي دارد كه برخي از آنها در نوع خود بي نظير يا دستكم كم نظيرند.
راه و ترابري قوي
توكيو داراي فرودگاه هاي داخلي و بين المللي و همچنين راههاي دسترسي جاده اي و ريلي بسيار مجهزي مي باشد،حمل و نقل عمومي در توكيو بسيار تميز و كارامد است. متروي توكيو يكي از كاملترين متروهاي جهان است و فرودگاه آن بسيار مجهز مي باشد.فرودگاه بين المللي آن هانه دا است و به جز اين فرودگاه شش فرودگاه داخلي هم در اين شهر وجود دارد،بزرگراه هاي اين شهر بسيار پيچيده هستند و در ساعات خلوتي خيابان ،شمال و جنوب را طي 5 دقيقه به هم وصل مي كنند.

 

 

100هزار رستوران

 

 

 

آمارها در ژاپن نشان مي دهد كه در كل اين كشور 800 هزار رستوران ،غذاخوري و كافه وجود دارد كه 13 درصد از اين تعداد يعني 535/201واحد آن در توكيو واقع شده است. تنوع و مزه غذاهاي رستورانهاي توكيو در سطح جهاني تحسين شده است.ضمن اين كه يكي از منطق توريستي توكيو ،چشمه هاي آب گرم آن است .هتلهاي زيبا هم در اين شهر به چشم مي خورد با امكانات بسيار بالاي رفاهي...

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


با سلام خدمت شما یاران همیشگی وبلاگ دنیا از این که این وبلاگ را انتخاب کرده اید از شما متشکرم.در این وبلاگ سعی شده تا از همه ی موضوعات مطالبی مفید قرار بگیرد.امیدوار هستم تا مورد پسند شما واقع شود و از شما دوستان تقاضا دارم تا نظرات خود را در جهت بهتر شدن این وب در اختیار من بگذارید. با تشکر
آخرین مطالب
نويسندگان
m


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 125
تعداد نظرات : 28
تعداد آنلاین : 1





برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب

فال امروز

Pichak go Up
تماس با ما
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت