دنيا
درهم و برهم
 
 
جمعه 28 بهمن 1390برچسب:دهكده جهاني, :: 9:26 ::  نويسنده : m

 

تركيه كشوري كوهستاني و پر باران است .شكل اين كشور مانند يك مستطيل است كه از سوي خاور و باختر امتداد يافته است،اين كشور با قرار گرفتن در يكي از حساس ترين مناطق جهان ،داراي موقعيت جغرافيايي بسيار خوبي است.

اين كشور پهناي 654/783كيلومتر مربع وسعت دارد و حدود 72 ميليون نفر جمعيت دارد كه 75 درصد آنان ترك و 25 درصد ديگر كرد مي باشند.اين كشور از لحاظ قدمت تاريخي پيشينه دارد تركيه كنوني در دوران باستان تحت حكومت دولت شهرهاي متعددي مانند لوديه و ايونيا قرار داشت،تا اينكه در حدود 500 سال پيش از ميلاد ،اين دولتها توسط كوروش هخامنشي منقرض شد و تركيه زير سلطه هخامنشيان در امد ،پس از يورش اسكندر در سال 332 پيش از ميلاد،آسياي كوچك به دست سلوكيان افتاد و پس از اندكي روميان جاي آنها را گرفتند.

 

 

مركز فرهنگي و اقتصادي

 

استانبول بزرگترين شهر تركيه و مركز فرهنگي و اقتصادي آن است.اين شهر در كنار تنگه بسفر و درياي مرمره قرار دارد.تنگه بسفر دو قاره آسيا و اروپا را جدا مي كند.استانبول تنها شهر بزرگ جهان است كه در دو قاره قرار دارد.بندر طبيعي شاخ زرين يا خليج ،در اين شهر واقع است.اين كلان شهر به  عنوان شهر فرهنگي اروپا براي سال 2010 انتخاب شده است.

استانبول هميشه مركز زندگي اقتصادي كشور بوده است.اين به خاطر موقعيت اتصالي بين المللي راه هاي مرزي زميني و دريايي آن است .بدون اغراق بايد اشاره كرد كه استانبول يكي از مراكز مهم تجاري و اقتصادي و مكان خوبي براي خريد است. آنهايي كه به استانبول مي روند.به هيچ عنوان راضي نمي شوند كه دست خالي از آنجا برگردند.

 

 

آنتاليا شهري ساحلي

 

 



ادامه مطلب ...


سه شنبه 7 تير 1390برچسب:دهکده جهانی, :: 19:3 ::  نويسنده : m
 

ژاپن كشوري است كه به سرزمين آفتاب تابان شهرت دارد،به سراغ پايتخت اين كشور يعني توكيو مي رويم تا شما با اين شهر زيباي جهان بيشتر آشنا شويد.

*توكيو در زبان ژاپني به معناي ((پايتخت شرقي )) است،نام اين شهر تا پيش از اواسط قرن نوزدهم ((ادو))بوده است.ادو در زبان ژاپني به معناي دهانه رودخانه مي باشد .توكيو در ابتدا يك دهكده ماهيگيري كوچك بود.در جنگهاي داخلي در سال 1457 سامورايي ها قلعه ادو را در آن محل مي سازند .در سال 1603 ميلادي ادو ميشود پايگاه سياسي-نظامي قبيله شوگون كه سراسر ژاپن را فتح كرده بودند.در دوره هاي بعد ادو رفته رفته به شهري بزرگ تبديل شد به طوري كه در قرن 18 ميلادي جمعيت اين شهر به يك ميليون نفر رسيد و مبدل به يكي از بزرگترين شهرهاي جهان در آن دوران شد. در سال 1882 شهرداري توكيو تاسيس گشت و در سال 1920 جمعيت آن 000/007/3نفر سرشماري شد.در سال 1923 ،بيش از نيمي  از شهر در آتشي كه پس از زلزله بزرگ كاتمو شعله ور شد ويران گشت.در دوران جنگ جهاني دوم هم آسيبهاي زيادي ديد و پس از جنگ بازسازي دوباره شكل گرفت.

 

 



ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ


با سلام خدمت شما یاران همیشگی وبلاگ دنیا از این که این وبلاگ را انتخاب کرده اید از شما متشکرم.در این وبلاگ سعی شده تا از همه ی موضوعات مطالبی مفید قرار بگیرد.امیدوار هستم تا مورد پسند شما واقع شود و از شما دوستان تقاضا دارم تا نظرات خود را در جهت بهتر شدن این وب در اختیار من بگذارید. با تشکر
آخرین مطالب
نويسندگان
m


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 75
بازدید دیروز : 67
بازدید هفته : 143
بازدید ماه : 142
بازدید کل : 44705
تعداد مطالب : 125
تعداد نظرات : 28
تعداد آنلاین : 1





برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب

فال امروز

Pichak go Up
تماس با ما
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت