دنيا
درهم و برهم
 
 
شنبه 7 مرداد 1391برچسب:خبرهاي داغ, :: 14:18 ::  نويسنده : m

از جمله افرادی که در مراسم تشییع مادر مجيد صالحي حضور داشتند میتوان به : حسین یار یار مدیر عامل باشگاه هنرمندان ، جواد نکونام  ، علی صالحی ، هدایت هاشمی ، امیر جعفری ، امیر نوری ، علی کاظمی ، محمد رضا مهدوی ، عارف لرستانی ، هومن جوادی ، ارسلان قاسمی ، مهدی بی باک ، جواد عزتي و همسرش ، مهدی گلستانیان ، حمید ثنایی، سعید آقاخانی – محسن مقدم – مصطفی راد – علیرضا مسعودی – محمد رضا فاضلی – مجید شهریاری – مهرداد میناوند – سهراب بختیاری زاده  و… اشاره کرد.
 

مراسم خاکسپاری مادر مرحومه ی مجید صالحی ساعت ده صبح دیروز (سه شنبه سوم مرداد) در بهشت زهرا انجام گرفت و در قطعه ۳۶ به خاک سپرده شد.



شنبه 7 مرداد 1391برچسب:كنسرت, :: 14:11 ::  نويسنده : m

بابک جهانبخش برای نخستین بار قطعاتی از آلبوم جدید خود را با نام من و بارون را در برج میلاد به روی صحنه برد.

همچنین برخی از بازیگران سینما و تئاتر کشور نیز  در  اجراي بابك حضور داشتند که می توان به پندار اکبری ، تیرداد کیایی و علی رام نورایی اشاره کرد. در این کنسرت رضا صادقی نیز حضور داشته است.
 

 

 



جمعه 16 تير 1391برچسب:, :: 12:4 ::  نويسنده : m

سلام من دوباره اومدم.

چند تا مطلب جديد گذاشتم اميدوارم دوست داشته باشيد.



جمعه 16 تير 1398برچسب:عكس هاي جالب و زيبا, :: 12:2 ::  نويسنده : m





جمعه 16 تير 1391برچسب:کنسرت, :: 11:40 ::  نويسنده : m

فرزاد فرزین و گروه ارکسترش اولین شب از اجراهای تابستانی خودشان در برج میلاد تهران را برگزار کردند. این بار هم فرزین برنامه های متنوع و طراحی صحنه ویژه ای برای این سری از اجراها در نظر گرفته است.

عكس هايي از اين مراسم:

عکسهای کنسرت فرزاد فرزین و گروه ارکسترش
عکسهای کنسرت فرزاد فرزین و گروه ارکسترش

عکسهای کنسرت فرزاد فرزین و گروه ارکسترش

عکسهای کنسرت فرزاد فرزین و گروه ارکسترش

عکسهای کنسرت فرزاد فرزین و گروه ارکسترش



این نمایشگاه که در آن از ۴۰۰۰ تن شن استفاده شده و ۱۵ هنرمند بین المللی در آن شرکت کرده اند تا ۹ سپتامبر ادامه خواهد داشت.

 

 



چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:خبرهاي داغ, :: 12:33 ::  نويسنده : m

ایرج قادری بازیگر، کارگردان و تهیه کننده سینمای ایران پس از یک دوره طولانی جدال با سرطان برای همیشه چشم‌هایش را به روی زندگی بست.

 



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:خبرهاي داغ, :: 12:30 ::  نويسنده : m

فیلم سینمایی "شبکه" ساخته مرحوم ایرج قادری از 27 اردیبهشت ماه اکران عمومی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این فیلم که پخش آن برعهده هدایت فیلم است از روز چهارشنبه 27 اردیبهشت ماه در گروه سینمایی قدس به روی پرده می رود.

"شبکه" درباره انتشار فیلم‌های خصوصی افراد است و اتفاقاتی پیرامون این موضوع را به تصویر می‌‌کشد. فیلمنامه "شبکه" را عبدالرضا منجزی نوشته است.

نیما شاهرخشاهی، ماه‌چهره خلیلی، امیرعلی رنجبر، افسانه پاکرو، اکبر عبدی، ایرج قادری، سیروس گرجستانی، مجید مشیری، الیزابت امینی، میرطاهر مظلومی، مریم امیرجلالی و عباس امیری بازیگران "شبکه" هستند.

عوامل تولید "شبکه" با نام قبلی "مصادره" عبارتند از مدیر فیلمبرداری: فرج حیدری، صدابردار: بابک اخوان، طراح صحنه و لباس: نوید فرح‌‌مرزی، طراح چهره‌پردازی: مهین نویدی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: سوسن دین‌محمد، تهیه‌کننده: حبیب اسماعیلی

برگرفته از مهر نيوز



چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:خبرهاي داغ, :: 12:20 ::  نويسنده : m

جشن شب بازیگر خانه تئاتر شنبه شب(16 ارديبهشت91) با حضور جمعی از هنرمندان در محل سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.



شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:خواص مواد, :: 9:18 ::  نويسنده : m

جام جم آنلاين: يك متخصص تغذيه گفت: آنتي‌اكسيدان‌هايي كه در بادام زميني وجود دارد موجب كاهش موادي در بدن مي‌شود كه از بروز سرطان‌ها و بيماري‌هاي قلبي ـ عروقي جلوگيري مي‌كند. 

مرتضي صفوي در گفتگو با فارس افزود: بادام زميني جزو گياهاني محسوب مي‌شود كه در دسته مغزها قرار نمي‌گيرد. بادام زميني داراي چربي بالايي است و 80 درصد كالري آن از چربي تأمين مي‌شود. اين متخصص تغذيه اضافه كرد: بسياري از مغزها منبع خوب تيامين، نياسين، فسفر، روي و فولاد هستند و برخي از آنها منبع عالي سلنيوم، مس، منيزيم، منگنز، ويتامين E هستند. 

صفوي گفت: مغزها غني از تركيبات گياهي متفاوتي هستند مانند فلاونوئيد كه در همه مغزها يافت مي‌شود. 

صفوي گفت: همه تصور مي‌كنند كه بادام زميني جزو مغزهاست ولي يك نوع بنشن است و در گروه نخود و لوبيا قرار مي‌گيرد. مغزها چون از گياه توليد مي‌شوند به طور طبيعي فاقد كلسترول هستند. وي گفت: آنتي‌اكسيدان‌هايي در اين مغزها وجود دارد كه موجب كاهش تشكيل موادي در بدن مي‌شود كه به كاهش سرطان و بيماري‌هاي قلبي - عروقي كمك مي‌كند. اين متخصص تغذيه افزود: مغزها در گياهان اندازه كوچكي دارند ولي بهترين منبع پروتئين هستند و در اغلب موارد بيشتر از 75 درصد انرژي آنها از چربي تأمين مي‌شود.



چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:دکوراسیون آشپزخانه, :: 9:19 ::  نويسنده : m

آشپزخانه شما هرچقدر هم که کوچک باشد، بازهم جایی برای قراردادن میز غذاخوری درآن می توان پیدا کرد.
 

شاید تا سال‌ها پیش کاربرد میز و صندلی برای صرف وعده‌های غذایی، کاری تجملاتی و غیرضروری به نظر می‌رسید؛ ولی این روزها با توجه به شیوع مشکلات جسمانی و شکایت بسیاری از افراد - به‌خصوص در سنین میانسالی و کهنسالی- از دردهای استخوانی در نواحی زانو و کمر، متخصصان همواره کاربرد میز و صندلی را به جای نشستن بر سر سفره ضروری می‌دانند.

در واقع، به این ترتیب دیگر نیازی نیست که زانوها به طور کامل جمع شده و کمر و پشت برای خوردن غذا به حالت خمیده درآیند.

علاوه بر این، پزشکان برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی، این شرایط صرف غذا و نشستن صحیح روی صندلی را حتی از سنین کودکی و نوجوانی نیز توصیه می‌کنند.

البته با توجه به فرهنگ مهمان‌نوازی ما ایرانیان، در خانه اغلب- در صورتی که فضا اجازه دهد- فضایی به قرار دادن سرویس میز و صندلی غذاخوری اختصاص می‌یابد؛ یعنی در واقع میز و صندلی غذاخوری عموما جزو سرویس مبلمان به حساب می‌آید؛ غافل از اینکه وجود این تسهیلات برای اهالی خانواده- که روزی 3 بار به آن نیاز دارند- ضرورت بیشتری دارد.

بهترین مکان برای این منظور نیز آشپزخانه است؛ به‌خصوص آنکه  مانند تصویر اصلی این مطلب همزمان با نشستن پشت میز و صرف غذا شاهد درختان و فضای باصفای بیرون هم باشید. کاربرد میز و صندلی در آشپزخانه چندین مزیت مهم دارد.

مزایای میز و صندلی در آشپزخانه

1 - میز و صندلی- و در واقع افراد- به مراکز اصلی آشپزخانه یعنی اجاق گاز، یخچال و سینک ظرفشویی نزدیک بوده و در نتیجه شما حین صرف غذا می‌توانید هرگونه کمبودی را به‌راحتی- تنها با طی چند قدم- برآورده کنید.

نکته: اگر در محیط آشپزخانه امکان قرار دادن میز و صندلی وجود نداشت، میز و صندلی غذاخوری را در نزدیک‌ترین فضا به آشپزخانه قرار دهید.

2 - با صرف وعده‌های غذایی در محیط آشپزخانه، در فضاهای دیگر خانه ریخت و پاشی نشده و در ضمن تمیزکاری در این محیط نیز به جهت نوع پوشش‌ها -به‌خصوص کفپوش- بسیار راحت‌تر از دیگر محیط‌ها انجام می‌شود. این موضوع در مورد خانواده‌های بچه‌دار بسیار حائز اهمیت است.

3 - وجود میز و صندلی غذاخوری یا به اصطلاح عام صبحانه‌خوری در آشپزخانه، باعث ایجاد رابطه بیشتر بین اهالی خانواده می‌شود؛ به این ترتیب وقتی خانم خانه در حال پخت و پز است و بقیه اعضای خانواده نیز کاری برای انجام دادن ندارند، روی صندلی‌ها نشسته و همزمان با صحبت کردن با خانم خانه در آن چند ساعت حضور در خانه، ارتباط‌ها نزدیک‌تر خواهد بود.

به‌علاوه، این میز گاهی حتی نقش میز تحریر را برای بچه‌های دبستانی- آن هم هنگام انجام تکالیف و دیکته‌های شبانه- ایفا می‌کند. به این صورت مادر خانه می‌تواند همزمان با انجام کارهای مربوط به آشپزی، به تکالیف فرزند محصلش نیز رسیدگی کند.

نکته: این 2 مورد اخیر در مورد آشپزخانه‌های با سیستم باز -که پیشخوان به‌عنوان میز غذاخوری محسوب می‌شود- نیز صدق می‌کند.

4 - علاوه بر موارد فوق، این میز به‌عنوان میز کار در آشپزخانه نیز به حساب آمده و خانم خانه می‌تواند به جای ایستادن در پشت یکی از سطوح کابینتی برای انجام کارهای مربوط به آماده‌سازی آشپزی، به صورت نشسته روی صندلی و در پشت میز کارهایش را انجام دهد که این موضوع در حفظ سلامت او بسیار مفید خواهد بود.

5 - میز و صندلی‌های مربوط به آشپزخانه به لحاظ جنس به صورتی هستند که تمیز کردن و شست‌وشوی آنها به راحتی انجام می‌گیرد؛ در حالی که اگر شما بخواهید میز و صندلی غذاخوری مهمان را برای خودتان نیز مورد استفاده قرار دهید، امکان لکه‌دار شدن پارچه صندلی‌ها- به‌خصوص در صورت حضور بچه‌های کوچک در خانه- بسیار زیاد است.

6 - یک مزیت بسیار مهم میز و صندلی آشپزخانه در ایام عید است. در این روزها با توجه به اینکه بازار رفت و آمدها بسیار داغ است و معمولا با برنامه‌ریزی‌های قبلی نیز انجام نمی‌گیرد، صرف غذا در محیط جداگانه‌ای مثل آشپزخانه باعث می‌شود فضاهای دیگر خانه به‌هم ریخته نشده و هر آن برای پذیرایی از مهمانان آماده باشد.

محدودیت‌های مکانی

توضیحات فوق با فرض داشتن فضای کافی در آشپزخانه برای اختصاص یک میز و چند صندلی ارائه شده ولی شاید بپرسید در آشپزخانه کوچک ما که امکان قرار دادن چنین میز و صندلی‌های مستقلی وجود ندارد، چه باید کرد؟!

پاسخ این است که در چنین شرایطی باید دست به دامان راهکارهای استفاده بهینه از فضا شوید:

میزی جایگزین دیوار

این روزها تبدیل آشپزخانه‌های بسته به باز، اگرچه منجر به حذف تعدادی از کابینت‌های دیواری شده و معایبی نیز به همراه دارد ولی با هدف استفاده بهینه از فضا به‌خصوص در مورد آشپزخانه‌های کوچک، معمولا در بسیاری از نقشه‌ها به‌جای دیوار، پیشخوانی قرار می‌گیرد که سطحی به‌عنوان میز غذاخوری به آن متصل است .

به این ترتیب، همه اعضای خانواده با نشستن در پشت میز پیشخوان، از سطح پیشخوان و میز آن به‌عنوان میز غذاخوری استفاده می‌کنند.

نکته: در خانه‌های کوچک که جایی برای قرار دادن میز و صندلی غذاخوری وجود ندارد، این سطح جایگزین خوبی است.

میزهای دیواری

اگر آشپزخانه بسته‌ای فضای کافی برای قرار دادن میز و صندلی جداگانه را نداشت یا در آشپزخانه اپن شما میزی به جای دیوار در نظر گرفته نشده بود، نگاه دقیق‌تری به محیط بیندازید؛ کافی است دیواری خالی حتی در گوشه‌ای از آشپزخانه وجود داشته باشد.

شما می‌توانید به راحتی از آن قسمت استفاده کرده و میزی را به صورت ثابت یا متحرک به‌عنوان میز غذاخوری ترتیب دهید.

برای این منظور نیز با توجه به شرایط مکانی، راهکارهای مختلفی وجود دارد:

1 - شما می‌توانید فاصله خالی بین 2 کابینت یا فرورفتگی‌ای که در نتیجه ساخت یک کمد قدیمی یا کابینت بزرگ دیواری در دیوار فضای آشپزخانه ایجاد شده است را با نصب طبقه‌ای به میزی برای اهالی خانواده تبدیل کنید. این طبقه علاوه بر میز غذاخوری، برای کار در آشپزخانه نیز کاربرد دارد.

2 - کاربرد میزهای تاشوی دیواری در هر شکل و فرمی که امکان‌پذیر باشد نیز راهکار خوبی برای تبدیل یکی از دیوارهای خالی به میز غذاخوری است.

شما می‌توانید با نصب سطحی نیم‌دایره‌ای، مستطیل، مربع یا شبیه به اینها روی دیواری که امکان قرار دادن میز و صندلی یا حتی نصب طبقه‌ای ثابت- به‌عنوان میز- در آنجا وجود ندارد و اصولا میز ثابت، مانعی برای رفت‌وآمد و کارهای مربوط در آشپزخانه خواهد بود، میزی موقتی فقط برای زمان صرف غذا فراهم کنید.

میز نیم‌دایره تاشوی: این میز پس از پایان استفاده در راستای دیوار به پهلو جمع شده و هیچ مانعی را ایجاد نخواهد کرد. این راهکار به‌خصوص برای آشپزخانه‌های راهرویی بسیار ارزشمند است.

البته در این تصویر میز به صورت ثابت واقع شده ولی اگر آشپزخانه از این هم کم‌عرض‌تر باشد، شما می‌توانید تخته چوب را به وسیله گونیاهای تاشو به دیوار متصل کرده و پس از پایان استفاده در راستای دیوار آویزان کنید.

نکته: در چنین فضاهایی علاوه بر میز تاشو باید از صندلی‌های تاشو استفاده کرد.

ترکیب‌های کم‌جا

اگر شما خانواده‌ای 4 یا 5نفره هستید و فضای داخل آشپزخانه در حالت عادی به اندازه‌ای است که شما بتوانید یک میز و 5-4صندلی به طور موقتی در آنجا قرار دهید، از ترکیب‌های کم‌جا استفاده کنید.

این قبیل میزها به‌صورت سطح بزرگ چندتکه‌ای هستند که تکه‌ها توسط لولا به هم متصل بوده و به طور کلی میز غذاخوری را تشکیل می‌دهند که معمولا دایره یا بیضی‌شکل است.

در بعضی از انواع اینها به همراهشان چهارپایه‌هایی نیز به جای صندلی دارند که برای آنها نیز جایگاهی در سطح زیرین میز درنظر گرفته شده است.

شما می‌توانید پس از صرف غذا میز را به کوچک‌ترین اندازه تبدیل کرده و در گوشه‌ای از آشپزخانه جای دهید.

کابینت‌های میزدار

در آشپزخانه‌های با سیستم باز- که در پیشخوان، سطحی برای میز در نظر گرفته نشده یا اصولا امکان چنین کاری وجود نداشته است- در صورتی که ورودی آشپزخانه به اندازه کافی باز باشد، سطحی با یک یا 2 پایه بلند به کنار یکی از کابینت‌های ورودی نصب کنید. .



یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:عكس هاي جالب و زيبا, :: 16:21 ::  نويسنده : m

سوتي

سوتي كه ميگن!!يعني اين ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟واقعا خجالت آوره.



جمعه 18 فروردين 1386برچسب:عكس هاي جالب و زيبا, :: 15:38 ::  نويسنده : m



یک شنبه 28 اسفند 1390برچسب:همه چي, :: 9:16 ::  نويسنده : m

سال و مال و فال و حال و اصل و نسل و بخت و تخت .

 . .بادت اندر شهريارى برقرار و بر دوام

سال خرم،فال نيكو،مال وافر،حال خوش . . .

اصل ثابت ، نسل باقى ،تخت عالى ،بخت رام

سال نو مبارک

***************************

حواسم را هرکجا پرت میکنم ،

باز کنارتو می افتد.

پیشاپیش عیدت مبارک

**************************

مثل ماهي زندن مثل سبزه زيبا مثل سمنوشيرين
 

مثل سنبل خوشبو مثل سيب خوش رنك مثل سيرشفابخش

ومثل سكه باارزش باشيد.

يادت نره قبل ازتحويل سال اولين كسي بودم

كه سفره (هفت) سينوبرات معني كردم



ادامه مطلب ...


سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:همه چی, :: 17:35 ::  نويسنده : m

 

تاریخچه هفت سین

 

هفت‌سين سفره‌اي است که ايرانيان هنگام نوروز مي‌‌آرايند. آنچه که در اين سفره قرار مي‌گيرد، بايد داراي شش خصوصيت زير باشد:

1.پارسي باشد
2.با بند واژه‌ي «س» آغاز شود
3.ريشه‌ي گياهي داشته باشد
4.خوردني باشد
5.اسم مرکب نباشد
6.براي بدن سودمند باشد
 

بنابراين هر آنچه که داراي اين ويژگي‌ها نباشد - اگر چه با بندواژه‌‌ي «س» هم آغاز شده باشد - نمي‌توان جزء هفت‌ سين به حسابش آورد. در زبان پارسي، تنها هفت چيز هستند که اين ويژگي‌ها را دارا هستند:
1.سير : دارو و درمان وبه عنوان ماده اي براي حفظ سلامت
2.سبزه : تولد دوباره ، حيات نو و سبز بودن
3.سمنو : ثروت و فراواني وفور
4.سنجد : عشق
5.سيب : زيبايي وسلامت
6.سماق : رنگ طلوع آفتاب
7.سرکه : سن و صبر و عقل

هرچند که در سفره هفت سين بايد به هرحال هفت جزء که با آواي «سين» آغاز مي‌شوند چيده شود، ولي براي زينت و چيدمان دلپذيرتر سفره هفت سين، تقريباً همه خانواده‌هاي ايراني اجزاء ديگري هم در سفره مي‌چينند و در آرايش و رنگاميزي سفره شان نهايت خوش سليقگي را اعمال مي‌کنند.
آينه و کتاب مقدس قرآن در کنار آن هم از اجزائي است که تقريباً در هر سفره  هفت سيني چيده مي‌شود. برخي بر اين باورند که سکه که نماد «دارايي» وآب که نماد «پاکي و روشنايي» است بهتر است در کنار هم قرار گيرند و سکه را درون ظرفي از آب سر سفره مي‌گذارند.

پيشينه
در بسياري از منابع تاريخي آمده است که "هفت سين" نخست "هفت شين" بوده و بعدها به اين نام تغيير يافته است. شمع، شيريني، شهد (عسل)، شمشاد، شربت و شقايق يا شاخه نبات، اجزاي تشکيل دهنده سفره هفت شين بودند. برخي ديگر به وجود "هفت چين" در ايران پيش از اسلام اعتقاد دارند. در زمان هخامنشيان در نوروز به روي هفت ظرف چيني غذا مي گذاشتند که به آن هفت چين يا هفت چيدني مي گفتند.
بعدها در زمان ساسانيان هفت شين رسم متداول مردم ايران شد و شمشاد در کنار بقيه شين هاي نوروزي، به نشانه سبزي و جاودانگي بر سر سفره قرارگرفت. بعد از سقوط ساسانيان وقتي که مردم ايران اسلام را پذيرفتند، سعي کردند سنتها و آيين هاي باستاني خود را نيز حفظ کنند.

 



شنبه 20 اسفند 1390برچسب:همه چی, :: 8:38 ::  نويسنده : m

چیزی نمونده نقاشی بهار کامل بشه

بهترین شاهکار گیتی بر شما مبارک

hou183 کارت پستال های تبریک عید نوروز



سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:همه چي, :: 11:19 ::  نويسنده : m

 

اسفند است و بهار نزديك..............



سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:همه چي, :: 11:13 ::  نويسنده : m

هفت مرحله برای خانه تکانی شب عید

 

خانه تکانی از رسوم بسیار قدیمی آماده شدن برای عید نوروز است و هرچند که آپارتمانهی کوچک و بدون پستو و انباری و زیرزمین امروزی تقریبا در تمام مدت سال نسبتا تمیز هستند، اما تمیزترین خانه ها هم مدتی مانده به نوروز، برای شگونش هم که شده از بالا تا پایین روفته و شسته و برق انداخته میشوند.

اما این روزها که کمتر کسی به صورت تمام وقت در خانه است و کار نظافت باید تدریجی انجام شود، هیچ چیز بهتر از یک روش خوب و برنامه ریزی شده به کمک ما نمی آید. روند داشتن خانه ای تمیز، بدون نگرانی و تشویش در طی ۷ مرحله به انجام میرسد:

۱. از همین حالا شروع کنید.



ادامه مطلب ...


جمعه 28 بهمن 1390برچسب:عكس هاي جالب وزيبا, :: 11:54 ::  نويسنده : m

در گوشي

 



جمعه 28 بهمن 1390برچسب:دهكده جهاني, :: 9:26 ::  نويسنده : m

 

تركيه كشوري كوهستاني و پر باران است .شكل اين كشور مانند يك مستطيل است كه از سوي خاور و باختر امتداد يافته است،اين كشور با قرار گرفتن در يكي از حساس ترين مناطق جهان ،داراي موقعيت جغرافيايي بسيار خوبي است.

اين كشور پهناي 654/783كيلومتر مربع وسعت دارد و حدود 72 ميليون نفر جمعيت دارد كه 75 درصد آنان ترك و 25 درصد ديگر كرد مي باشند.اين كشور از لحاظ قدمت تاريخي پيشينه دارد تركيه كنوني در دوران باستان تحت حكومت دولت شهرهاي متعددي مانند لوديه و ايونيا قرار داشت،تا اينكه در حدود 500 سال پيش از ميلاد ،اين دولتها توسط كوروش هخامنشي منقرض شد و تركيه زير سلطه هخامنشيان در امد ،پس از يورش اسكندر در سال 332 پيش از ميلاد،آسياي كوچك به دست سلوكيان افتاد و پس از اندكي روميان جاي آنها را گرفتند.

 

 

مركز فرهنگي و اقتصادي

 

استانبول بزرگترين شهر تركيه و مركز فرهنگي و اقتصادي آن است.اين شهر در كنار تنگه بسفر و درياي مرمره قرار دارد.تنگه بسفر دو قاره آسيا و اروپا را جدا مي كند.استانبول تنها شهر بزرگ جهان است كه در دو قاره قرار دارد.بندر طبيعي شاخ زرين يا خليج ،در اين شهر واقع است.اين كلان شهر به  عنوان شهر فرهنگي اروپا براي سال 2010 انتخاب شده است.

استانبول هميشه مركز زندگي اقتصادي كشور بوده است.اين به خاطر موقعيت اتصالي بين المللي راه هاي مرزي زميني و دريايي آن است .بدون اغراق بايد اشاره كرد كه استانبول يكي از مراكز مهم تجاري و اقتصادي و مكان خوبي براي خريد است. آنهايي كه به استانبول مي روند.به هيچ عنوان راضي نمي شوند كه دست خالي از آنجا برگردند.

 

 

آنتاليا شهري ساحلي

 

 



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:خبرهای عجیب و غریب, :: 20:59 ::  نويسنده : m

به نظر می رسد که بیماری “جنون سرقت” (kleptomania) یا علاقه به دزدی بدون دلیل تنها در بین انسانها شایع نیست بلکه حیوانات نیز می توانند به این بیماری مبتلا شوند.

در این راستا، روزنامه “سانفرانسیسکو کرونیکال” گزارشی را به گربه ای به نام “داستی”، ۵ ساله، ساکن سن ماتیو در کالیفرنیا اختصاص داده است که از این مشکل رنج می برد.

این گربه تاکنون حداقل یکبار به تمام خانه های اطراف سر زده و با اشتیاق اشیای مختلفی به ویژه کفش، حوله، دستکش و عروسکهای پشمی را سرقت کرده است.

صاحبان داستی همراه با این گربه در خانه ای که بی شباهت به موزه اشیای مسروقه نیست زندگی می کنند. این “مجرم پشمالو” تاکنون در حدود ۶۰۰ شیء را به سرقت برده است.

برنامه تلویزیونی “باید گربه ها را دوست داشت” به مدت یک هفته با یک دوربین مادون قرمز رفتار این گربه را رصد کرد و نشان داد که وی چگونه مخفیانه وارد خانه همسایه ها می شود و عروسکها و سایر اشیاء را در میان دندانهای خود گرفته و راه خانه را در پیش می گیرد.

کارشناسان می گویند که غریزه شکارچی بودن “داستی” از مسیر اصلی خود منحرف شده است. همسایگان به مدت سالها از اینکه وسایلشان به سرقت می رفت متحیر بودند و از این می ترسیدند که مورد هجوم سارقان واقعی قرار گرفته اند.

این سارق تنها در مدت یک شب ۱۱ بار به خانه های همسایگان دستبرد زد. همسایگان پس از اینکه متوجه شدند سرقتهای شبانه کار چه کسی است تصمیم گرفتند این سارق را به پلیس تحویل ندهند.

 

 

شرور- داستی، گربه سارق ساکن سان ماتیو در کالیفرنیا که علاقه به سرقت حوله، دستکش، کفش و عروسکهای پشمی دارد
انبار اجناس مسروقه- داستی در میان اسباب بازیها و سایر اجناسی که از همسایگان به سرقت برده است
مکان مورد علاقه- یکی از مکانهای مورد علاقه داستی نشستن داخل سینک دستشویی است
داستی بیش از ۶۰۰ قطعه از اجناس مختلف را سرقت کرده و حتی تنها در یک شب ۱۱ بار به همسایگان دستبرد زده است
کلکسیون- جیم کلمن و همسرش “جین چو” صاحبان داستی در میان اشیایی که این گربه در طول سالها به خانه آورده است
سارق منازل- داستی علاقه ویژه ای به اسباب بازیها و عروسکهای پشمی دارد. در این عکس که با دوربین مادون قرمز گرفته شده مشغول سرقت یک عروسک دایناسور است
دستکش- گربه سارق در حال ربودن دستکش باغبانی همسایه
سارق- همسایگانی که قربانی این سرقتهای زنجیره ای شده اند قصد ندارد این مورد را به پلیس گزارش بدهند.


 

نتایج تحقیقات روانشناسان نیوزلندی نشان می دهد که کبوترها به خوبی میمونها ریاضی را می شناسند و قادرند اعداد را مرتب کنند.
محققان دانشگاه “اوتاگو” در نیوزلند نتایج شگفت انگیزی را درباره گروهی از “ریاضیدانان پردار” با عنوان “کبوتر” در مجله علمی ساینس منتشر کردند.
توانایی درک مفاهیم انتزاعی از جمله اعداد تاکنون تنها در عده کمی از حیوانات برای مثال میمونها شناخته شده بود. اکنون به خاطر این تحقیقات، اسناد جدیدی به دست آمده است که بیش از گذشته ریاضیدانان پنهان در دنیای حیوانات را نشان می دهند.
در حدود ۱۵ سال قبل در مجله ساینس تحقیقی منتشر شد که نشان می داد میمونهای ماکاکو قادرند تصاویر را برپایه شماره ای که بر روی هر یک از آنها نوشته شده است مرتب کنند.
اکنون این محققان نیوزلندی با استفاده از همان روش تحقیقی را انجام دادند و در نهایت شگفتی دریافتند که کبوترها هم از چنین قابلیتی برخوردارند.
این محققان پس از کشف این توانایی دو فرضیه را مطرح کردند. برپایه فرضیه اول، این پرندگان و میمونها تواناییهای عددی را به روشی کاملاً مستقل و در طول مسیر تکامل خود توسعه داده اند.
درحالی که فرضیه دوم پیشنهاد می کند که تواناییهای عددی کبوترها و ماکاکوها از یک جد مشترک بسیار دور به ارث رسیده اند.
در هر دو مورد، این محققان نشان دادند که این پرندگان بسیار باهوشتر از آن چیزی هستند که تاکنون تصور می شد.



سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:فناوري اطلاعات, :: 9:46 ::  نويسنده : m

 

لوگوي جديد اپل بعد از فوت استيو جابز

 

محصولات بعدي اپل

با توجه به چرخه ۱۲ ماهه محصولات اپل به اطمينان مي توان گفت كه محصولات اپل تا يكسال آينده در مسير طراحي نهايي و توليد قرار دارند و اثر خلاقيت و نگاه استيو جابز در آنها ديده خواهد شد. iPhone 5 محصولي طراحي شده است و iPad 3 نيز به زودي معرفي خواهد شد و به احتمال زياد همگرايي سيستم عامل iOS و سيستم عامل Mac OSX در يك سال آينده مشهود خواهد شد.
برخي اختراعات جديدا ثبت شده توسط شركت اپل و همچنين اطلاعات درز كرده از درون شركت اپل نشان ميدهد كه اين شركت قصد دارد تا دنياي رسانه هاي تصويري و تلويزيون را نيز همچون موسيقي متحول كند و محصولات جديدي در مسير تحقيق و طراحي قرار دارند كه همگي از نگاه آينده نگرانه و خلاقانه استيو جابز بهره برده اند.
با اين توصيف به نظر مير سد كه شركت اپل تا ۲ سال آينده مسيري از قبل طراحي شده دارد كه با معرفي محصولات جديد و ارتقا و بهبود محصولات نرم افزاري و سخت افزري فعلي همراه خواهد بود.
در طول سه سال آينده اپل همچنان به پيشرفت خود ادامه خواهد داد و به تدريج از يك شركت برتر در توليد سخت افزار به يك شركت برتر در ارايه زيرساخت هاي رسانه هاي ديجيتال تبديل مي شود. البته با توجه به نبودن نابغه اي به نام استيو جابز به تدريج ساختار مديريتي شركت اپل تغيير كند و كمي باز تر شود و نقش عقل جمعي در تصميم گيري هاي آن بيشتر گردد.

آينده شركت اپل...........................



ادامه مطلب ...


دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:گالري عكس بازيگران, :: 8:58 ::  نويسنده : m

 

 



ببين!!



دو شنبه 26 دی 1390برچسب:خواص مواد, :: 11:48 ::  نويسنده : m

مصرف شلیل چربی‌های بد خون را کاهش می‌دهد

 

 

برلیانت بزرگمهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی فارس افزود: شلیل منبع غنی ویتامین های A و C و نیزمنبع خوبی از پتاسیم است.
وی گفت: شلیل بسیار کم کالری و کاهش دهنده چربی خون است و در پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری‌های مزمن نظیر سرطان، دیابت، بیماری قلبی – عروقی که از مهمترین علل مرگ و میر هستند، مؤثر است.
این متخصص تغذیه اضافه کرد: بهتر است از شلیل به جای چیپس و پفک در میان وعده‌ها مصرف شود. شلیل می‌تواند آب مورد نیاز بدن را تأمین کند.

 



سه شنبه 13 دی 1385برچسب:جملات زيبا, :: 17:8 ::  نويسنده : m

سلامت را نمی خواهند پاسخ گفت

سرها در گریبان است.

کسی سربر نیارد کرد پاسخ گفتن و دیدار یاران را

نگه جز پیش پا را دید نتواند

که ره تاریک و لغزان است

وگر دست محبت سوی کس یازی

به اکراه آورد دست از بغل بیرون

که سرما سخت سوزان است

نفس کز گرمگاه سینه می آید برون ابری شود تاریک

چو دیوار ایستد در پیش چشمانت

نفس کاین است پس دیگر چه داری چشم

زچشم دوستان دور یا نزدیک

مسیحای جوان مرد من ای ترسای پیر پیرهن چرکین

هوا بس ناحوانمردانه سرد است...آی...

دمت گرم و سرت خوش باد

سلامم را تو پاسخ گوی در بگشای!

منم من میهمان هر شبت لولی وش مغموم

منم من سنگ تیپا خورده رنجور 

منم دشنام پست آفرینش نغمه ناجور

نه از رومم نه از زنگم همان بیرنگ بیرنگم

بیا بگشای در بگشای دلتنگم

حریفا میزبانا میهمان سال و ماهت پشت در چون موج می لرزد

تگرگی نیست مرگی نیست

صدایی گر شنیدی صحبت سرما و دندان است

من امشب آمدستم وام بگذارم

حسابت را کنار جام بگذارم

چه می گویی که بیگه شد سحر شد بامداد آمد

فریبت می دهد برآسمان این سرخی بعد از سحرگه نیست

حریفا! گوش سرما برده است این یادگار سیلی سرد زمستان است

و قندیل سپهر تنگ میدان مرده یا زنده

به تابوت ستبر ظلمت نه توی مرگ اندود پنهان است

حریفا! رو چراغ باده را بفروز شب با روز یکسان است

سلامت را نمی خواهند پاسخ گفت

هوا دلگیر درها بسته سرها در گریبان دستها پنهان

نفس ها ابر دل ها خسته و غمگین

درختان اسکلت های بلور آجین

زمین دلمرده سقف آسمان کوتاه

غبار آلوده مهروماه

.

.

زمستان است......



در صورتی که دوست دارید تا با سرعت بیشتری با كامپيوتر کار کنید و خود را حرفه ای تر نشان دهید ترفندی فوق العاده را برای شما در نظر گرفته ایم. قصد داریم تا بیش از 200 کلید میانبر در محیط ویندوز XP را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آنها میتوانید به طور کامل کارهایی که میتوانید با موس انجام دهید را باكيبورد شبیه سازی کنید.

 

کلیدهای عمومی
Esc لغو عملیات در حال انجام.
F1 راهنما.
F2 در حالت عادی تغییر نام آیتم (های) انتخاب شده. در برنامه های قدیمی تر (معمولأ تحت DOS) ذخیره فایل جاری.
F3 جستجو.
F4 باز کردن لیست پایین رونده نوار آدرس.
F5 به روز آوری یا ربفرش.
F6 مانند کلید Tab بین اجزای مختلف پنجره جاری گردش می کند.
F10 پرش به منو های اصلی یک پنجره مثل File ،Edit ،View و غیره.
F11 پنجره جاری را تمام صفحه می کند.
PrtScr در ویندوز از کل صفحه نمایش یک عکس می گیرد و آن را در حافظه کلیپ بورد قرار می دهد و میتوان در یک برنامه ویرایش عکس مثل MS Paint آن را Paste کرد.
Tab بین اجزای پنجره جاری گردش می کند.
Space در حالت مرورگر اینترنت اکسپلورر صفحه جاری را به پایین می برد و مثل Page Down عمل میکند.
Backspace در حالت عادی یعنی در مرور ویندوز یک مرحله به بالاتر میرود (معادل Up) و در مرورگر اینترنت اکسپلورر معادل Back است.
Home رفتن به اول خط در حالت ویرایش متن و رفتن به اول صفحه در حالت مرور.
End رفتن به آخر خط در حالت ویرایش متن و رفتن به آخر صفحه در حالت مرور.
Page Up در حالت مرور چه در اینترنت و چه در ویندوز و معمولأ همه جا صفحه به صفحه به بالا می رود.
Page Down در حالت مرور چه در اینترنت و چه در ویندوز و معمولأ همه جا صفحه به صفحه به پایین می رود.

ترکیبات کلید Ctrl
Ctrl+Q در بعضی از برنامه ها خروج است.
Ctrl+W در اکثر برنامه هایی که چند فایل را باهم باز می کنند مثل MS Office ،Adobe Photoshop ،Internet Explorer و... فایل باز شده جاری را می بندد.
Ctrl+E جستجو در مسیر جاری.
Ctrl+R تازه کردن صفحه معادل کلید F5 و ربفرش.
Ctrl+Y وقتی که یک عمل به عقب باز میگردیم (Undo) این کلید ها یک عمل به جلو می روند (Redo). البته در بعضی برنامه ها، معمولأ محصولات آفیس مایکروسافت اینگونه هستند.
Ctrl+I باز کردن قسمت علاقه مندی ها.
Ctrl+O باز کردن فایل جدید در اکثر برنامه ها، معادل File > Open میباشد.
Ctrl+P پرینت گرفتن در اکثر برنامه ها.
Ctrl+A انتخاب همه آیتم ها.
Ctrl+S در اکثر برنامه ها ذخیره فایل جاری.
Ctrl+D در اینترنت اکسپلورر صفحه باز شده جاری را به علاقه مندی ها اضافه می کند (معادل Favorites > Add To Favorites) و در ویندوز هم آیتم (آیتم های) انتخاب شده را پاک می کند.
Ctrl+F جستجو.
Ctrl+H معادل History (ابته در ویرایشگر Notepad معادل Find / Replace است).
Ctrl+L در اینترنت اکسپلورر معادل File > Open است.
Ctrl+Z بازگشت به آخرین عملیات انجام شده.
Ctrl+X انتقال (برش) آیتم مورد نظر در حافظه کلیپ بورد.
Ctrl+C کپی آیتم مورد نظر در حافظه کلیپ بورد.
Ctrl+V فراخوانی آیتم مورد نظر از حافظه کلیپ بورد.
Ctrl+B پنجره سازماندهی علاقه مندیها (Organize Favorites) را باز می کند.
Ctrl+N در اینترنت اکسپلورر (تقریبا تمامی مرورگرها) یک پنجره جدید باز می کند.
Ctrl+F1در اکثر برنامه های مختلف راهنمای برنامه را باز می کند.
Ctrl+F4 باز کردن لیست پایین رونده Address Bar در مرورگر اینترنت اکسپلورر.
Ctrl+F10 باز کردن منو های بالای پنجره برنامه ها.
Ctrl+Backspace موقع ویرایش متن همان کار Backspace را انجام می دهد با این تفاوت که به جای پاک کردن کاراکتر به کاراکتر کلمه به کلمه پاک می کند.
Ctrl+5 معادل Select All در اکثر ویرایشگر های متنی.
Ctrl+Home درحالت ویرایش مکان نما را به اول صفحه انتقال می دهد.
Ctrl+End درحالت ویرایش مکان نما را به آخر صفحه انتقال می دهد.
Ctrl+Insert کپی آیتم(های) انتخاب شده در حافظه کلیپ بورد.

 



ادامه مطلب ...


دو شنبه 12 دی 1390برچسب:فناوري اطلاعات, :: 11:35 ::  نويسنده : m
سامسونگ،گالكسي نوت یعنی آخرین دستگاه اضافه شده به خانواده گالكسی اش را هفته آینده در بازار محلی عرضه خواهد كرد.
به گزارش انجمن دانشجویان خبرنگار ایسنا، نوت، تركیبی از تبلت و تلفن هوشمند است كه اجرای مداوم ایده های نوآورانه این غول فناوری كره جنوبی را نشان می دهد.
نوت با داشتن صفحه نمایش بزرگ ۵.۳ اینچی سوپر آمولد HD، فوق العاده باریك و سبك وزن است.
گالكسی نوت هم چنین با دوربین پیشرفته ۸ مگاپیكسلی و پردازنده دو هسته یی ۱.۴ گیگاهرتزی و باتری قوی ۲۵۰۰ میلی آمپر ساعت خود، كارایی بسیار بالایی دارد.


یک شنبه 11 دی 1390برچسب:گالري عكس بازيگران, :: 10:49 ::  نويسنده : m

نایب ساعی به مناسبت شب یلدا میزبان هنرمندان و روزنامه نگاران سرشناسی بود که در ضیافتی چندساعته این آیین ایرانی را جشن گرفتند.

در این مراسم که در طبقه دوم رستوران نایب ساعی برگزار شد حاضرین پس از رهایی از ترافیک کم سابقه تهران چند ساعتی را با حافظ و انار و گپ و گعده سپری کردند و سرانجام در حوالی نیمه شب میهمانی را پایان دادند.بهاره رهنما که یکی از مهمانان این شب بود با پدر و مادرو دخترش در حلقه روزنامه نگاران نشسته و با آنها به گفت و گو پرداخت.

چهره هایی مثل مائده طهماسبی و فرهاد آییش ، سروش صحت ، خاطره اسدی ، علی پهلوان ، امیرحسین آرمان ،رزیتا غفاری ، شبنم قلي خاني ،سیروان خسروی ، لاله اسكندري و همسرش ، كريم باقري، مهدی مهدوی کیا و ... به این مراسم دعوت شده بودند. از دیگر حاضران می شد به حمیدرضا صدر کارشناس سینما و ورزش که با همسرش به این ضیافت آمده بود ؛ سید جواد یحیوی مجری سابق تلویزیون و بازیگر تئاتر ، محمدرضا حسینیان مجری شبکه سوم ، علیرضا قمیشی خواننده سبک پاپ اشاره کرد. بردیا و عرشیا دو خواننده نوجوان گروه عقابهای صلح نیز در مرکز توجهات مهمانان این مراسم به یادماندنی بودند.

اين مراسم در سالهای آینده نیز يلدا را با دعوت از چهره های شاخص گرامی خواهد داشت.

 

 

 

 



یک شنبه 11 دی 1390برچسب:گالري عكس بازيگران, :: 10:33 ::  نويسنده : m



این شهر یخی از جاده های برفی، کوه های یخی و مدلهایی از مشهورترین ساختمانهای جهان تشکیل شده است، تمامی این ساختمانها از قطعات بزرگ یخی تراشیده شده اند.

 

 این شهر در نزدیکی مرز روسیه قرار داشته و زمستان های خشک و منجمد کننده ای را پشت سر می گذارد در حالی که می توان انبوهی از یخ را در حاشیه رودخانه "سونگوآ" یافت:

 
تصاویر فوق العاده زیبا از سردترین شهر چین از قطعات یخی www.TAFRIHI.com

تمامی ساختمانهای شهر بنا شده در هاربین از قطعات یخی تراشیده شده اند

 

 

تصاویر فوق العاده زیبا از سردترین شهر چین از قطعات یخی www.TAFRIHI.com
 
خیابانهای این شهر نیز کاملا از برف پوشیده شده اند

 

 

 

تصاویر فوق العاده زیبا از سردترین شهر چین از قطعات یخی www.TAFRIHI.com
 
پله های یخی بازدیدکنندگان را به بالای ساختمانهای بزرگ هدایت می کنند

 

 

 

تصاویر فوق العاده زیبا از سردترین شهر چین از قطعات یخی www.TAFRIHI.com
 
بازدیدکنندگان در برابر ساختمانهای غول پیکر یخی بسیار کوچک به نظر می آیند

 

 

 

تصاویر فوق العاده زیبا از سردترین شهر چین از قطعات یخی www.TAFRIHI.com
 
ورودی شهر یخی نیز از قطعات بزرگ یخی تشکیل شده است


 
درخت چنار خون‌بار روستای زرآباد الموت همچنان پذیرای گردشگران خارجی و عزاداران حضرت سیدالشهدا (ع) در روز عاشوراست.
درخت چنار کهن‌سالی در حیاط امامزاده علی‌اصغر در روستای زرآباد الموت در استان قزوین وجود دارد که به درخت چنار خون‌بار مشهور است. خون‌بار بودن این درخت، قدمت دیرینه‌ای دارد و حتا در زمان شاه‌سلطان حسین صفوی نیز روایت‌هایی از آن مطرح شده است.
در این‌باره، اسدالله بیرانوند ـ مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین ـ بیان کرد:‌ در نزدیکی سحرگاه روز عاشورا، صمغی قرمز رنگ شبیه خون از این درخت خارج می‌شود که آزمایش‌هایی هم روی آن انجام شده است. البته هیچ‌کدام از آزمایش‌ها با وجود مشاهده‌ی ترکیبات مشابه خون در این صمغ‌، این مسأله را تأیید نکرده‌اند که این مایع، به خون انسان مربوط می‌شود.
او با اشاره به قدمت بیش از 600 سال دو درخت چناری که درهم تنیده شده‌اند،‌ افزود:‌ هر سال در روزهای عزاداری ماه محرم، بیش از 10هزار نفر در این محل حضور می‌یابند و امکانات لازم و مهمانسرا نیز برای آن‌ها فراهم می‌شود.


همچنین فاطمه آسیابان‌ها ـ مدیر روابط عمومی این اداره‌ی کل ـ که دو سال شاهد این ماجرا بوده است، با اشاره به این‌که مردم معتقدند، اتفاق‌هایی در روز عاشورا برای این درخت رخ می‌دهد، گفت: پس از پایان مراسم عزاداری و سینه‌زنی در روز تاسوعا، جمعیت حاضر در امامزاده، سحرگاه روز عاشورا دور درخت جمع می‌شوند و به خواندن مرثیه و عزاداری می‌پردازند. در این زمان، صمغ قرمز رنگی از برخی شاخه‌های این درخت چنار به آرامی شروع به تراوش می‌کند. این اتفاق تا ظهر روز عاشورا ادامه دارد و پس از آن، این شاخه‌ها خشک می‌شوند.
او بیان کرد: نکته‌ی جالب این است که این مایع فقط روز عاشورا از درخت خارج می‌شود، یعنی با توجه به متفاوت بودن سال‌های هجری شمسی و هجری قمری، این اتفاق درست در روز دهم ماه محرم رخ می‌دهد.
وی افزود: وجود این درخت که به یکی از جاذبه‌های گردشگری و مذهبی استان قزوین تبدیل شده است، هر سال در ماه محرم گردشگران زیادی را از کشورهای مسلمان مانند عراق و سوریه و حتا برخی از کشورهای اروپایی به این محل می‌کشاند.


 
بزرگترین خرگوش جهان درازای آن از نوک بینی تا دمش به 1٫3 متر است. این خرگوش بزرگ تنها با  13 ماه  سن وزنی در حدود 22 کیلوگرم دارد.

بزرگ ترین خرگوش دنیا به اندازه یک و نیم متر! + عکس

 

 
او در روز 12 هویج ، 6 سیب و 2 کلم می خورد،این خرگوش در بریتانیا زندگی می کند.
 


یک شنبه 27 آذر 1390برچسب:عكسهاي جالب و زيبا, :: 11:50 ::  نويسنده : m
 
این آکواریوم شیشه‌ای در اندازه 30 × 24 × 14 میلی‌متر گنجایش نگهداری 10 میلی لیتر آب را دارد که این طراح روسی گیاهان مینیاتوری، خرده‌سنگ و ماهیان واقعی را در آن جای داده است.

کوچکترين آکواريوم جهان را ببینید و تعجب کنید!! + عكس

کوچکترين آکواريوم جهان را ببینید و تعجب کنید!! + عكس


آناتولی کوننکوو از روسیه کوچکترین آکواریوم جهان را ساخته است. این آکواریوم شیشه‌ای در اندازه 30 × 24 × 14 میلی‌متر گنجایش نگهداری 10 میلی لیتر آب را دارد که این طراح روسی گیاهان مینیاتوری، خرده‌سنگ و ماهیان واقعی را در آن جای داده است.


 
یک عکاس حیات وحش توانست از پدیده ای عجیب عکسبرداری کند که در آن یک گربه وحشی دم کوتاه از ترس یک شیر گرسنه به نوک یک کاکتوس 15 متری پرید و به مدت 6 ساعت در آنجا گیر افتاد.
یک گربه وحشی دم کوتاه در صحرای "سونوران" آریزونا با دیدن یک شیر کوهستان گرسنه که به طرفش می آمد جهش بلندی زد و بدون اینکه خراش بردارد از یک کاکتوس غول پیکر بالا پرید.
شیر کوهستان تنها چیزی که دید پسرعموی دم کوتاه خود بود که از کاکتوس غول پیکر 300 ساله ای که ارتفاع آن به 50 فوت (15.24 متر) می رسید بالا می رفت.

یک عکاس 69 ساله حیات وحش به نام "کرت فانگر" نیز از این لحظه ناب فیلم و عکس تهیه کرد
.
 
تصاویری عجیب از گربه ای که از ترس شیر بالای یک کاکتوس 15 متری پرید! TAFRIHI.com
 
تصاویری عجیب از گربه ای که از ترس شیر بالای یک کاکتوس 15 متری پرید! TAFRIHI.com
 
تصاویری عجیب از گربه ای که از ترس شیر بالای یک کاکتوس 15 متری پرید! TAFRIHI.com
 
وی در این خصوص گفت: "یکی از دوستانم در ساعت 7 صبح به من گفت که یکی از کارگرانش یک گربه دم کوتاه را دیده که از دست یک شیر کوهستان فرار می کرد. وقتی به آنجا رسیدم گربه بالای کاکتوس رفته بود و بیش از 6 ساعت همانجا ماند. پس از 6 ساعت گرسنگی و ترس، وقتی پایین آمد نگاهی به اطراف کرد و به سوی کوهستان دوید.


دو شنبه 21 آذر 1390برچسب:فناوري اطلاعات, :: 19:3 ::  نويسنده : m
 
Yeon Su Kim طراحی است که با ایده و طرح خود این تخیل را می‌خواهد به واقعیت تبدیل کند.در این طرح عملاً چیزی به عنوان دوربین به مانند الآن از نظر فیزیکی وجود ندارد. در طرح یوان سو کیم از دو حلقه استفاده شده که کاربری دوربین را انجام می‌دهد . یکی از حلقه‌ها که به لنز مجهز است را باید درون انگشت شصت خود کرد و حلقه دیگر را درون انگشت سبابه نمود و با کادر بندی و با حرکت انگشت سبابه اقدام به ثبت عکس دلخواه نمود. برای تبدیل حالت عکاسی به فیلم برداری تنها کافیست انگشت خود را کمی خمیده کرد ( درست مانند زمانی که با هندی کم فیلم برداری می‌کنید) تا از فیلم برداری با آن لذت برد.
با استفاده از دو انگشت خود عکس بگیرید!
 
 
برای ذخیره سازی تصاویر و فیلم‌ها امکان اتصال دستگاه با گوشی همراه درنظر گرفته شده است تا بدین وسیله عکس‌های ثبت شده و فیلم‌های گرفته شده در حافظه گوشی ذخیره گردد. شاید این طرح به نظر بسیاری رویایی و دور از ذهن باشد اما این واقعیت را هم نباید فراموش کرد که انسان تلاش می‌کند تا رویا را به واقعیت نزدیک سازد.
 


 هفت صبح: دستمزدهای مجریان تلویزیونی در سال های اخیر همواره حاشیه ساز بوده است، این گزارش درباره دستمزدهای مجرانی چون فردوسی پور، رشیدپور، شهریاری و… است.

 این روزها دستمزد یک مجری تلویزیونی به نام فرزاد جمشیدی کلی حاشیه ساز شده است. ماجرا هم به زمانی برمی گردد که شایعه شد او گرانترین مجری برنامه های تلویزیون در ماه رمضان بوده اما دیروز مهدی فرجی مدیر شبکه اول سیما در مصاحبه ای ضمن اینکه مقدار متنابهی از این مجری تعریف و تمجید کرد، گفت: «طبیعی است که دستمزد جمشیدی با مجری که برنامه ساده ای با مخاطبان محدود را اجرا کند یکی نیست اما اینکه بگوییم او گران ترین مجری سازمان است را تایید نمی کنم

این یعنی یک تکذیبیه ای که به نوعی تایدیه هم در دل خود دارد! تایید اینکه فرزاد جمشیدی مجری خوب سیماست و دستمزد خوبی هم می گرد، هرچند که گرانترین مجری سیما نیست. این حرف و حدیث ها باعث شد در گزارش امروز «هفت صبح» به درآمدهای مجریان صدا و سیما بپردازیم. موضوعی که چندین مرتبه در سانه ها جنجال ساز شده و هنوز از موضوعات مرموز و مبهمی محسوب می شود که مردم با علاقه آن را دنبال می کنند.

 

 نان آن سال ها

در سال های دهه ۸۰ فضای کار برای مجریان تلویزیونی هم بازتر شد و آنها هم در قامت ستارگان تلویزیونی مورد توجه عام مردم قرار گرفتند. حالا مردم از درآمدهای شومن ها و مجریان صحبت می کنند، اینکه مثلا فلان مجری از صداوسیما چقدر حقوق می گیرد یا برای اجرای یک شب برنامه مناسبتی از سازمان ها و نهادها چقدر طلب می کند.

خیلی با قاطعیت نمی شود درباره درآمدهای فعلی مجری ها اظهارنظر کرد و حکم صادر کرد که زیاد یا کم می گیرند اما واضح است اوضاع مالی مجری های فعلی تلویزیون با تعدد شبکه ها و برنامه ها خیلی بهتر از دوره های پیش شده است.

چندی پیش خانم الهه رضایی مجری سابق برنامه های کودک و نوجوان گفته بود: «در سال ۱۳۵۸ ماهه ۱۲۰۰ تومان حقوق می گرفتم.» این حقوق در آن سال ها حقوق کمی بود که البته ناگفته نمایند این مبلغ برای اجرای ۱۲ برنامه بود، یعنی هر اجرا ۱۰۰ تومان. خانم گیتی خامنه هم در سال ۵۸ همزمان با خانم رضایی وارد صداوسیما شد. خانم خاممنه در مصاحبه ای گفته بود در آن مقطع ۲۵۰۰ تومان از صداوسیما حقوق می گرفته و به دلیل علاقه ای که به اجرا داشته گله ای از دستمزد پایینش نمی کرده است.

وضعیت متفاوت مجریان رادیو

«تعیین کنندگان حقوق مجریان رادیو بر این تصورند که حرف زدن پول نمی خواهد.» این جمله را ژاله صادقیان یکی از پیشکسوتان اجرا در رادیو می گوید. او در اعتراض به حقوق پایین مجریان رادیو می گوید هنوز پس از سال ها کارکردن در صداوسیما خبری از قرارداد رسمی نیست و به عنوان میهمان با آنها قرارداد می بندند.

 چندی پیش فرزاد حسنی هم که چندسالی هست از تلویزیون به رادیو کوچ کرده گفته بود برای اجرای برنامه هفتگی اش در رادیو ماهانه ۲۰۰ هزار تومان حقوق می گیرد و می گویند برای اجرای یک ماهه هر شب در سیما بین ۳ تا ۴ میلیون دستمزد می گیرد. او در گفت و گویی که با یکی از نشریات انجام داده نصیحتی از مرحوم منوچهر نوذری را به مجری ها یادآوری کرده که می گفت: «مبلغ دستمزد اجرای خود را برای بیرون زیاد بگویید و رقم بالایی را طلب کنید.» به گفته حسنی: «این کت و شلواری که ما می پوشیم، به واسطه مبلغ دستمزد اجراهایمان در بیرون از صداوسیما و در این رماسم ها مبلغ خوبی هم می گیریم اما در صداوسیما دستمزد آنچنانی ندرایم.» اگر صورت هزینه های نهادها و سازمان های دلوتی و خصوصی را در برگزاری مراسم و جشن های مناسبتی نگاهی بیندازیم، متوجه می شویم واقعا مجریان صداوسیما به این نصیحت مرحوم نوذری خیلی خوب جامه عمل پوشانده اند! چندی پیش در خبرها آمده بود یکی از مجریان برنامه کودک سیما برای یک شب اجرا از حوزه هنری ۱۶ میلیون تومان پول گرفته است. راه دوری نرویم همین چند وقت پیش مسئولان یکی از دانشگاه های آزاد تهران برای یک شب مراسم جشن فارغ التحصیلی دانشجویان شان مجبور شدند یک و نیم میلیون تومان پول به «علیرضا» یکی از مجریان نسل سومی صداوسیما بدهند.

 

فردوسی پور، ماهیانه ۶-۵ میلیون تومان؟

 

 

 

 

 

دستمزد اجرای عادی فردوسی پور یکی از جذاب ترین سوژه های مورد بحث بین مردم بوده و هرازچندگاهی اعداد عجیب و غریبی از دستمزد او به گوش می رسد. شاید مهم ترین نکته ای که تا چند ماه پیش باعث می رشد رقم های حدسی درباره دستمزد این مجری بسیار متفاوت باشد، سکوت همیشگی او درباره شایعات بود. در تابستانی که گذشت، یک روزنامه صبح با اعلام رقم نجومی دقیقه ای ۱۰۰ هزار تومان برای اجرای فردوسی پور در برنامه ۹۰، جنجال ها درباره دستمزد او را وارد فاز تازه ای کرد و فردوسی پور را مجبور کرد که در برنامه ۹۰ به شفاف سازی روی بیاورد.

شفاف سازی که با پاسخ رشیدپور هم رو به رو شد. ماجرا از این قرار بود که در آن روزنامه ادعا شده بود فردوسی پور سال گذشته برای «نود»، دقیقه ای ۶۰ هزار تومان دریافت می کرده که قرار بوده این مبلغ به دقیقه ۱۰۰ هزار تومان در سال جاری افزایش پیدا کند که در این صورت، در طول یک سال مبلغی حدود یک میلیارد تومان عایدی او از این برنامه می شود و لقب مجری میلیاردی را به فردوسی پور داد! این ادعا چندان به مذاق فردوسی پور در آن برنامه خوش نیامد او در حرکتی جالب در یکی از برنامه های نود درمورد حقوق خود شفاف سازی کرد.

فردوسی پور در آن برنامه میزان کل درآمدهای برنامه اش را در سال ۸۹ حدود ۲۵۸ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: براساس قرارداد منعقدشده با صداوسیما، میزان پولی که به هر برنامه «۹۰» داده می شود به صورت دقیقه ای و تا سقف ۱۲۰ دقیقه است و اگر برنامه ای بیش از ۱۲۰ دقیقه به طول بینجامد، برای دقایق اضافی هیچ پولی به عوامل برنامه پرداخت نمی شود.

او در ادامه بیان کرد که درآمد خودش برای اجرای برنامه، تهیه کنندگی، نویسندگی و «قس علیهذا»، در طول ماه از یک و نیم میلیون تومانی برای فردوسی پور هم اما کمی عجیب و دور از ذهن به نظر می رسید به طوری که رضا رشیدپور هم در برنامه ماهواره های خود و هم در مصاحبه ای به آن واکنش نشان داد. رشیدپور گفت فردوسی پور درآمدش ۱۵ میلیارد تومان هم نیست اما ماهی یک و نیم میلیون تومان هم امکان ندارد. او ادعا کرد که برای تهیه کننده یک برنامه اینچنینی در سازمان، حداقل ماهی ۶-۵ میلیون تومان درآمد وجود دارد و ما نباید نه از این طرف بام بیفتیم نه از آن طرف.

 

احسان علیخانی، گران ترین مجری

 

 ااحسان علیخانی در غیاب مجریانی چون فرزاد حسنی، رشیدپور و… در حال حاضر به یکی از گران ترین مجریان تلویزیون تبدیل شده است. مجری که در اوایل کارش از او به عنوان نسخه کپی از فرزاد حسنی نام برده می شد، در روزگار کمبود مجری صداوسیما به نسخه اصلی تبدیل شده است. شنیده شده علیخانی برای اجرای روتین یک ماهه چیزی در حدود پنج – چهار میلیون تومان دستمزد می گیرد. او به تازگی وارد جرگه تهیه کنندگان برنامه تلویزیونی هم شده است و با این حساب از این به بعد رقم دریافتی او به میزان قابل توجهی بالا خواهد رفت. دستمزد او برای یک شب اجرا در مراسم های بیرون هم بین دو تا چهار میلیون تومان است.

 

محمد سلوکی، تا چهار میلیون

 دوران حضور محمد سلوکی در تلویزیون با فراز و نشیب های زیادی همراه بوده و در دوره هایی حوضر او در صداوسیما به صفر می رسد و در دوره هایی به یک مجری پرکار تبدیل می شود. از آخرین اجراهای خوب او در تلویزیون می توان به برنامه تهران ۲۰ که از شبکه تهران پخش می شد، اشاره کرد که چند مصاحبه زنده در این برنامه او سروصدای زیادی به پا کرد. او البته کمی بعدتر ترجیح داد با تیم جدید تهران ۲۰ کار نکند و از آن برنامه جدا شد. درمورد دستمزد او از برنامه های تلویزیونی شنیده می شود او ماهانه حدود ۸۰۰ هزار تومان از تلویزیون حقوق ثابت دریافت می کرده که همین باعث شده به سمت دنیای تجارت روی بیاورد و سراغ برند و پوشاک برود. شنیده شده هاین رقم فقط حقوق ثابت او است و هزینه اجرای او در برنامه های روتین البته بسیار بالاتر از این حرف هاست و به ماهی چهار، پنج میلیون تومان هم می رسد.

 

محمود شهریاری، محبوب در اجرا

 از محمود شهریاری به عنوان یکی از مجریان محبوب در اجراها و مراسم ها نام برده می شود. او به دلیل کاراکتر شخصیتش توانایی اجرا در بسیاری از مراسم ها را دارد و طرفداران زیادی هم بین شرکت ها و موسسات برای خودش دست و پا کرده است. گفته می شود او برای هر شب اجرا در برنامه ماه رمضان حدودا شبی ۱۰۰ هزار تومان دریافت می کرده است که با این حساب در طول یک ماه چیزی نزدیک به سه میلیون تومان از آن برنامه کسب درآمد کرده است. رقم دریافتی او برای نهادها و سازمان هم از دو میلیون تومان هست به بالا

 

 



صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 13 صفحه بعد

درباره وبلاگ


با سلام خدمت شما یاران همیشگی وبلاگ دنیا از این که این وبلاگ را انتخاب کرده اید از شما متشکرم.در این وبلاگ سعی شده تا از همه ی موضوعات مطالبی مفید قرار بگیرد.امیدوار هستم تا مورد پسند شما واقع شود و از شما دوستان تقاضا دارم تا نظرات خود را در جهت بهتر شدن این وب در اختیار من بگذارید. با تشکر
آخرین مطالب
نويسندگان
m


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 37
بازدید دیروز : 67
بازدید هفته : 105
بازدید ماه : 104
بازدید کل : 44667
تعداد مطالب : 125
تعداد نظرات : 28
تعداد آنلاین : 1





برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب

فال امروز

Pichak go Up
تماس با ما
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت